BLOGGER TEMPLATES AND Gaia Layouts »
MySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace LayoutsMySpace Layouts

Wednesday 13 July 2011

Petua kulit cerah dan mulus =)

Assalamualaikum
hari yang indah,redup dan tenang.
uhhh...
rahmat dan nikmat ni
SUBHANALLAH
ALHAMDULILLAH


J
Thanks to Allah
Ape mimpi eak update pepagi ni?
Hehe
Mengelakkan diri dari tidur la…
Ape lagi.
Pagi2 ni jangan lambat bangun or tidur balik
pas solat subuh
Coz pagi2 ni la pintu rezki di buka seluas-luasnya.
Tadah la tangan berdoa mintak dilimpah kan rezki tu
pada kita ye.insyaAllah dapat.
Tapi kalau asyik tadah tangan dan berdoa TAPI tak berusaha nk cari rezki mane kan dapat.Allah tu kan Maha Adil.
Bak kata pepatah Manakan dapat sagu kalau tak dipecahkan ruyung nya.
Eah?!betol ke ?
Btol la ni kan….kalau salah ampun ye harap ditegur.
Hehe..hamba ni budak baru belajar.
Ok…datz all..
Tapi ade bonus cket pepagi ni special untuk semua..
I  wanna share about….
Petua Kulit Cerah!!
 Harrrr…suka tak?!
Ok..lets see


à1...Sentiasa gunakan krim penghalang matahari (Sunblock Cream) sekurang-kurangnya SPF15...setiap hari. Walaupun ketika cuaca mendung dan juga ketika berada di dalam rumah kerana sina UV tetap akan dpt menembusi ke dalam rumah melalui tingkap kaca.
hehe..da macam bace berita pulak.haha.perasan tahap 57.8%

2. Sapukan kerim penghalang matahari selepas setiap 2 -3 jam if kita sentiasa berjemur untuk perlindungan yang lebih berkesan.
(ingat taw.penting ni)

3.  Elakkan diri kamu dari berjemur di bawah panas matahari walaupun kita menggunakan krim penghadang matahari.  Jika cuaca terlalu panas...gunakan payung untuk mengelakkan panahan sinar matahari terus pada wajah.
(harr..payung tu bukan untk wat sesi fotografi je taw,,tapi manfaatkan lah ye.If takde payung..i suggest korang pinjam la payung yang ade banyak kat gerai makan uh.lagi untung maaa...!buleh muat sampai 15 orang..haha)

4. Jangan merokok..amalkan diet yang seimbang, kurangkan stress dan tidur mengikut waktu sekurang2nya 6 jam sehari.  Kerana perkara2 tersebut boleh menyumbang kepada terbentuknya radikal bebas di dalam tubuh yang berlebihan.  Dan ini akan menggalakkan penghasilan melanin yang berlebihan.
(pehh..rasa macam mengajar subjek sains lah pulak ni.bakal cikgu!)

5.  Dapatkan rawatan wajah(facial treatment) sekurang-kurangnya 1 kali sebulan untuk memperbaiki peredaran darah pada wajah dan pembuangan sel kulit mati serta toksin.
(tapi diingatkan disini.carilah butik kecantikan yang ade sijil dari kementerian kesihatan dan diiktiraf,at least tak de la kita ragu2 kan,lastly jangan pakai produk yang nama nya pelik2..BAHAYA)

6.  Dan akhir sekali..even  letih sekalipun kita...jangan lupa untuk mencuci wajah setiap malam and actually yang lagi penting AS LONG AS WE MUSLIM 'wuduk' dah cukup.
tapi kita kena ikhtiar juga.


wassalam
selamat mengikuti petua or tips ni ye.
ikut la dengan tertib.


SHARINA MOHD DIAH
Best Student
UNISEL
Amin.... =)

0 comments: